یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

دكوراسيون اداري مينيمال چيست؟

۱۳ بازديد
دكوراسيون اداري مينيمال چيست؟

دكوراسيون اداري مينيمال

انتخاب المان‌ها در دكوراسيون اداري مينيمال شرايط به خصوصي دارد. رنگ، نورپردازي، چيدمان و … در اين نوع دكوراسيون منحصر به ‌فرد است. اگز به سبك مينيمال براي دكوراسيون دفتر خود علاقمند هستيد در اين مقاله از پرچين با ما همراه باشيد.

 

 

ويژگي هاي دكوراسيون اداري مينيمال

اصل اول در سبك مينيمال، سادگي است. در واقع دكوراسيون مينيمال قصد ندارد ذهنتان را درگير كند، بلكه هدفش ايجاد احساس آرامش در شماست. اين چيزي ا‌ست كه در دكوراسيون كلاسيك مشاهده نمي‌شود.

 

دكوراسيون اداري كلاسيك در تلاش است تا تحصين شما را برانگيزد. اما دكوراسيون اداري مينيمال سعي نمي‌كند كاركرد تزئيني و زيبايي شناختي داشته باشد. بلكه تلاش مي‌كند تا در عين سادگي، براي شما آرامش و راحتي را فراهم آورد.

به همين دليل علاوه بر نوع چيدمان دكوراسيون مينيمال، انتخاب بخش هاي مختلف، نورپردازي و … آن نيز با ديگر دكوراسيون‌ها متفاوت است.

 

مبلمان در دكوراسيون اداري مينيمال

همان‌طور كه پيش تر نيز گفته شد، دكوراسيون اداري مينيمال بر پايه‌ سادگي استوار است. براي همين شما مبلماني را نظير مبلمان سلطنتي در اين نوع دكوراسيون مشاهده نخواهيد كرد. مبلمان در دكوراسيون اداري مينيمال معمولا اندازه‌ي كوچك‌تر از سبك‌هاي ديگر دارند.

در دكوراسيون مينيمال، شما بايد اجزاي اضافي و غير ضروري را حذف كنيد. به عنوان مثال، ميزهاي عسلي اضافه، چهار پايه ‌هايي كه كاربرد چنداني ندارند و … از جمله المان‌هايي هستند كه بايد حذف شوند.

 

نورپردازي دكوراسيون اداري مينيمال

نورپردازي و تجهيزات آن در برخي از سبك‌هاي دكوراسيون نقش تزئيني و زيبايي بخشي را نيز ايفا مي‌كنند. اما اين مسئله در دكوراسيون مينيمال صادق نيست.

در اين نوع دكوراسيون، شما بايد بيشترين تلاشتان را بكنيد تا از تجهيزات ساده‌ نورپردازي استفاده كنيد. به عنوان مثال، نمي بايست از لوسترهاي پر زرق و برق استفاده نماييد.

 

در واقع بهتر است تلاشتان را بكنيد تا از سيستم نورپردازي غير مستقيم بهره ببريد. نوارهاي مخفي ال‌اي‌دي يكي از گزينه ‌هاي بسيار مناسب در اين زمينه هستند.

همچنين لامپ‌ها و پنل‌هاي توكار بسيار هماهنگ و داراي هارموني با دكوراسيون مينيمال هستند. البته سعي كنيد پنل‌هاي به كار رفته اشكال ساده‌اي نظير دايره و يا مربع داشته باشند.

اغلب آباژورهاي موجود در بازار نقش تزئيني دارند. به همين دليل توصيه مي‌كنيم اگر قصد استفاده از آباژور داريد بهتر است به دنبال نمونه‌هاي مينيمال و بسيار ساده‌ي آن باشيد.

نكته‌ بسيار مهم ديگر در زمينه‌ي نورپردازي اين نوع دكوراسيون، استفاده از نور طبيعي‌ است. استفاده از پنجره ‌هاي بسيار بزرگ و بدون پرده سبب مي‌شود تا محيط اداره و محل كار بيشترين نور را از محيط بيرون دريافت كند.

 

رنگ ها در دكوراسيون مينيمال

ويژگي‌هايي كه در خصوص بخش‌هاي مختلف دكوراسيون مينيمال گفتيم، در زمينه‌ي رنگ نيز صادق است.

به اين ترتيب كه در رنگ‌آميزي دكوراسيون مينيمال، بايد از ساده‌ترين و كمترين رنگ‌ها استفاده كنيد. استفاده از تركيب رنگ‌هاي پيچيده شما را از استانداردهاي يك دكوراسيون مينيمال دور مي‌كند.

رايج‌ترين رنگ‌هايي كه در سبك مينيماليسم به كار مي‌روند، شامل سفيد، خاكستري و رنگ‌هايي در اين طيف مي‌باشند. اين مسئله به دليل ايجاد شفافيت و روشنايي مي‌باشد. اين نوع رنگ‌هاي به نورپردازي محيط كارتان نيز كمك فراواني مي‌كنند و در انعكاس نور طبيعي و ايجاد فضايي روشن و آرامش بخش بسيار موثرند.

 

سبك مينيمال بسيار به بزرگ‌تر نشان دادن فضاهاي كوچك كمك مي‌كند و باعث مي‌شود بتوانيد بيشترين بهره را از فضاي در دسترس ببريد. اين سبك به تازگي در كشور طرفداران بسياري پيدا كرده است. با بهره گيري از نظر متخصصين اين عرصه مي توانيد بهترين دكوراسيون را براي دفتر كار خود به سبك مينيمال ايجاد كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.